Parodontologie richt zich op de mondhygiëne van patiënten, specifiek het tandvlees. Tandplak op de tanden en kiezen veroorzaakt een ontsteking in de rand van het tandvlees, gingivitis genoemd. Onze preventieassistentes zijn ervoor opgeleid om uw gebit professioneel te reinigen. Dit ter ondersteuning van uw eigen gebitsonderhoud in de vorm van poetsen en flossen. Hiermee voorkomt u het ontstaan van tandvleesontsteking en heeft u altijd een frisse en stralende mond.

Wat doet de preventie-assistente?
De preventie assistente helpt de patiënt met het op peil houden van de mondhygiëne. Tandplak op de tanden en kiezen veroorzaakt al snel een ontsteking in de rand van het tandvlees. De preventieassistente reinigt het gebit, controleert de conditie, geeft poetsinstructie en fluriodebehandeling en sealt de tanden (aanbrengen van een laklaagje in de groeven van een kies). Met deze dingen probeert zij het tandvlees weer gezond te krijgen.

Wat doet de paro assistente?
Wanneer de tandvleesontsteking zich uitbreidt naar het kaakbot, gaat kaakbot verloren. Bij erge ontstekingen kan het zelfs zo zijn dat tanden en kiezen los gaan staan en uitvallen, doordat u zoveel kaakbot verliest. Een tijdige behandeling van de paro assistente kan het uitvallen van tanden voorkomen. De paro assistente reinigt het gebit diep tot onder het tandvlees, om het gebit weer gezond te maken.

Kosten
Uw verzekering stelt vast of en voor welk gedeelte de behandeling wordt vergoed. Uw eventuele bijdrage is afhankelijk van het soort behandeling, de reden en de verzekering die u heeft.